Kingdom Come: Deliverance je rasistická hra – nejsou v ní totiž černoši

4. března 2018 v 12:12 | Jakub Šlampa |  Články

Poslední dobou se ve hrách musí objevovat černoši, nebo dokonce musí být zasazeny do role hlavní postavy. Dnešní doba to tak totiž vyžaduje, pokud ve hře není kromě bílých postav i nějaká barevná, automaticky se hra označuje jako xenofobní a rasistická.

Jak by teda měla taková správná hra vypadat? Inu, nádherným příkladem může být Mafie III. Hlavní postavou je válečný veterán Lincoln Clay - samozřejmě černoch. Mafie III je od samého základu postavena na rasové nenávisti, se kterou se v té době černoši v Americe museli potýkat. Tohle vám hra předhazuje v podstatě pořád. Hráčům se to určitě nelíbí, ale hra splňuje požadavky, které si dnešní společnost klade, takže koho to zajímá?

Nařčení z rasismu se nevyhnula ani nová česká hra Kingdom Come: Deliverance. Hra se odehrává roku 1403 v Českém království a experti za oceánem jsou toho názoru, že v této době se tu prostě museli vyskytovat černoši. Přestože si tvůrci nechali udělat vědecké studie, ve kterých se potvrdilo, že tu žádní barevní lidí nebyli, i tak jsou zahraniční recenzenti toho názoru, že hra je rasistická.

Tak či onak se tvůrcům nechce překrucovat historii tím způsobem, že by do hry přidali pár černochů, aby uspokojili zahraniční společnost, která absolutně nemá ponětí o české historii. Díky tomu se na tyto názory můžeme dívat s úsměvem a jen je přehlížet. Pokud ale třeba i vy patříte mezi lidi, kteří si zvykli na to, že se černoši ve hrách častěji objevují, můžete využít komunitních modifikací, které některým hlavním postavám přebarvují obličeje na černé.